2024-2028 Eğitimde Stratejik Plan Yayımlandı! Öğrenci devamsızlık oranı azaltılacak
Şu anda 100 öğrenciden 27’si 20 günden fazla devamsızlık yapıyor. Milli Eğitim Bakanlığı bu devamsızlık oranının nedenlerini araştırdı ve devamsızlığın azaltılmasına yönelik çözüm önerilerini dikkate aldı. Hedef 2028’de bu oranı yüzde 24,5’e düşürmek.
Milli Eğitim Bakanlığı 2024-2028 Stratejik Planını yayınladı.
Bakanlığın önümüzdeki 4 yıla ilişkin hedeflerinin yer aldığı planda “devamsızlık” başlığı dikkat çekiyor.
Plana göre bakanlık, eğitimin her kademesinde devamsızlık oranlarının azaltılmasına yönelik çalışmalar yürütecek.
Önlemler alınacak
Buna göre devamsızlığın önlenmesi için rehberlik sistemlerinin geliştirilmesine ve temel eğitimde sınav baskısı yaratmayacak bir geçiş sistemine ihtiyaç duyulduğu bildirildi.
NTV’den Öykü Tüccar’ın haberine göre; Öğrencilerin devamsızlık oranları azaltılacak ve ders tekrarları önlenecektir.
Geçmiş stratejik plan dönemi incelenerek eksiklikler tespit edildi.
Bakanlığın 100 binden fazla paydaşın görüşleri alınarak hazırladığı plan kapsamında 2019-2023 yılları arasında tamamlanan faaliyetler tartışılarak eğitimdeki zayıf yönler belirlendi.
4 yılda 7 hedef 33 hedef
Milli Eğitim Bakanlığının yayınladığı 2024-2028 Stratejik Planına göre 4 yıl için 7 hedef ve 33 hedef belirlendi.
Planda öğrenci devamsızlığı masaya yatırıldı
Planda öğrencilerin devamsızlığı vurgulanarak, devamsızlık durumunda bir yıl kaybının en aza indirilmesi hedeflendi.
Her 100 öğrenciden 27’si devamsız
Aktarılan verilere göre Anadolu liseleri, fen liseleri ve sosyal bilimler liselerinde öğrenim gören her 100 öğrenciden 27’si 20 günden fazla devamsızlık yapıyor.
Oran 2028’de yüzde 24,5’e düşecek
Strateji planında alınacak tedbirlerle bu oranın 2028 yılında yüzde 24,5’e düşürülmesi hedefleniyor.
İlk ve orta dereceli okullarda hedef
Bu kapsamda 4 yıl içinde 20 gün ve daha fazla devamsızlık yapan öğrenci oranı ilkokullarda yüzde 11,61’den yüzde 7’ye, ortaokullarda yüzde 14,76’dan yüzde 10’a düşürülecek.
Devamsızlık nedenleri:
Strateji planında tespit edilen devamsızlık nedenleri şöyle sıralandı:
-Eğitim maliyetlerinde öngörülemeyen artışlar,
-Maddi imkansızlıklar,
-Eğitim ve öğretim ortamlarının öğrencilerin sosyal, kültürel ve sportif ihtiyaçlarını karşılamada yetersiz olması.